Flavta
Na oddelku za trobila in pihala deluje razred flavt, ki ga obiskuje 18 mladih flavtistk. Vsako šolsko leto nekaj učenk vključimo v komorno skupino, ki nastopa na različnih prireditvah po Beli krajini. V vsakem šolskem letu pripravimo dva do tri razredne nastope, na katerih imajo vse učenke priložnost, da se predstavijo publiki. Na nastopih se predstavijo tako s solističnimi točkami kot v raznolikih komornih sestavih.
Mojca Rebolj Dizdar
V zadnjih desetih letih smo kot družba doživeli veliko sprememb, kar se odraža tudi na otrocih in posledično na pristopih in metodah poučevanja. Največji izziv skozi katerega smo šli, je bilo zagotovo obdobje pandemije. Izkusili smo, kako se je učiti in poučevati na daljavo. Učitelji smo morali biti precej iznajdljivi in kreativni, saj je digitalna tehnologija prišla bolj v ospredje. Vendar ni vse slabo. Na srečo pouk spet poteka v živo, zagotovo pa smo tudi pri poučevanju inštrumentov začeli bolj izkoriščati pozitiven doprinos digitalne tehnologije. Na internetu so nam v vsakem trenutku na voljo številni posnetki skladb vrhunskih izvajalcev, katerim lahko učenci prisluhnejo, kot tudi klavirske spremljave, ob katerih lahko učenci doma vadijo. Zagotovo je igranje ob »živi« spremljavi korepetitorja lepše in bolj izpolnjujoče ter hkrati daje izkušnjo sodelovanja in prilagajanja drug drugemu. Na drugi strani pa igranje ob že posneti spremljavi od učenca zahteva, da skladbo res dobro navadi, saj se mu posnetek ne more prilagajati, in da lahko ob spremljavi vadi kadarkoli in kjerkoli. Spoznali smo, da so spremembe stalnica, na nas pa je, da smo čim bolj prilagodljivi in odprti za novo.
Veseli me, da na področju Bele krajine delujejo kar tri godbe na pihala, ki že desetletja poleg Glasbene šole Črnomelj širijo ljubezen do glasbe med Belokranjci. V zadnjih desetih letih so svoje mesto med godbeniki našle številne flavtistke, ki so osnovno znanje igranja flavte pridobile na Glasbeni šoli Črnomelj pod mojim mentorstvom. V glasbeni šoli so dobile tako izkušnjo solističnega igranja in nastopanja, kakor tudi izkušnjo igranja v komornih skupinah in orkestru. Kar nekaj učenk je v zadnjih desetih letih dobilo tudi možnost udeležbe na glasbenih tekmovanjih, kar je zagotovo ena od pomembnejših izkušenj. Glavni namen osnovnega glasbenega izobraževanja je, da otroci in mladostniki pridobijo osnovno glasbeno znanje in izkušnje, ki jim omogočajo, da se lahko po končani nižji glasbeni šoli samostojno vključijo v poljubne glasbene zasedbe in projekte. Poleg širjenja znanja je glavno poslanstvo glasbene šole, da v vsakega učenca zaseje ljubezen do glasbe. In želja je, da bi glasba ostala zvesta spremljevalka našim učencem tudi po končanem šolanju skozi celo življenje na kakršenkoli način.
Mojca Rebolj Dizdar, profesorica flavte
Klarinet
Katja Draginc
Ob 60-letnici naše glasbene šole se z veseljem oziram na zadnjih deset let njenega delovanja. Delo z otroki me že od nekdaj navdihuje. Poučevanje inštrumenta na individualni ravni je privilegij tako za učenca kot za učitelja, saj omogoča tesnejšo povezanost in poglobljen prenos znanja. Glasba ni le umetnost, temveč tudi način življenja, ki nas povezuje ter nas uči potrpežljivosti, vztrajnosti, discipline in organiziranosti.
Kot učiteljica klarineta si prizadevam otrokom predati te vrednote, predvsem pa želim v njih vzbuditi ljubezen do glasbe in do lepega. Moja želja je, da se otroci ne bi zgolj naučili igrati klarinet, temveč da bi v glasbi našli vir navdiha, ki bi jih spremljal tudi kasneje v življenju, ko zaključijo svoje formalno glasbeno izobraževanje.
Zavedam se, da ni enega samega pravilnega načina poučevanja, saj je vsak učenec edinstven in zahteva prilagojen pristop. Znanje igranja inštrumenta ne pride čez noč; zahteva predanost, vztrajnost in pripravljenost učiti se iz napak. Prav ta proces jih oblikuje – ne le kot glasbenike, temveč tudi kot osebe.
Vsako šolsko leto z učenci organiziramo dve do tri razredne produkcije, na katerih učenci pridobivajo izkušnje z javnim nastopanjem in obvladovanjem treme. Vsaj enkrat letno nastopamo v komornih skupinah, kar jim omogoča razvijanje občutka za skupinsko igro, medsebojno poslušanje in spoštovanje. V letošnjem šolskem letu pouk klarineta obiskuje 18 učencev: devet na matični šoli, šest na podružnici v Metliki in trije na podružnici v Semiču. Na šoli deluje tudi kvartet klarinetov v sestavi Vid Nemanič Dulmin, Matic Marentič, Zala Tatalovič in jaz. S kvartetom predstavljamo šolo na različnih prireditvah po vseh treh belokranjskih občinah. Učenci višjih razredov obiskujejo tudi pihalni orkester. Z učenci se redno udeležujemo tekmovanj na državni in mednarodni ravni, kjer smo dosegli številna zlata in srebrna priznanja.
V zaključku lahko rečem, da je glasba veliko več kot le umetnost – je temelj, na katerem gradimo čustveno in intelektualno življenje otrok. Glasbena šola Črnomelj je osrednja izobraževalna in kulturna ustanova v Beli krajini, ki pomembno prispeva k razvoju naše skupnosti. V prihodnjih letih bom skupaj s sodelavci še naprej z veseljem soustvarjala prostor, kjer bodo otroci vseh treh belokranjskih občin odkrivali svojo strast do glasbe in na ta način bogatili svoje življenje.
Katja Draginc, profesorica klarineta
Saksofon
Razred saksofonov v šolskem letu 2024/25 zajema 18 učencev, ki jih poučuje Eva Saje na treh enotah. Saksofonisti igrajo v raznih komornih zasedbah ter šolskem pihalnem orkestru.
Eva Saje
Na Glasbeni šoli Črnomelj in njenih podružnicah že nekaj let poučujem saksofon. Naša služba je lahko zelo zahtevna in naporna, saj sprejemamo odločitve za dobrobit, rast in glasbeno vzgojo naših učencev, pri čemer moramo upoštevati tudi njihovo edinstvenost in se opreti na različne psihološke vidike poučevanja. Kadar pa imaš takšno srečo, da poučuješ v okolju, kjer imaš podporo vodstva, kolegov, zaupanje staršev učencev in čudovite učence, pa takšna služba postane pravo veselje!
V časih, ko upada spoštovanje in zanimanje za kulturo in znanje, ki zahteva večletno utrjevanje in zanos, je tako dragoceno, ko vidiš skupnost, ki to ceni in si prizadeva za ohranjanje kulture in jo vključuje v svoj vsakdan. Pogosto ob pogovoru s starši svojih učencev vidim, koliko jim pomeni glasbena izobrazba njihovih otrok in kako se trudijo, da njihovo znanje nadgrajujejo.
Ko vstopim v zbornico, me vedno pozdravijo prijazne besede, kakšna šala in kadar to potrebujem, nasvet in podpora kolegov in vseh zaposlenih na šoli. Moji učenci so neverjetno marljivi, vztrajni, kipijo od energije in kar je meni kot učiteljici izjemno dragoceno – radovedni. Ob marsikateri dolgi uri poučevanja, ko sem že utrujena, mi dvigne energijo nov dosežek učenca in redkokdaj mirna vozim domov, saj me kar razganja od ponosa na njih!
Eva Saje, profesorica saksofona
Preberite tudi:
Nina Kavčič: Moja glasbena pot s flavto
Ema Franko: Z glasbo so povezani moji najlepši spomini
Hana Rus: Klarinet bo vedno del mene

















